Despre mine

Fotografia mea
merg pe prncipiul celor Cei 10 "Daca" 1. Daca vrei sa faci un bine, atunci fa-l cand este nevoie. 2. Daca poti sa faci pe cineva fericit, nu sta pe ganduri. 3. Daca dai ceva, nu astepta ca fapta sa se intoarca. 4. Daca primesti ceva, da mai departe. 5. Daca nu poti sa ajuti pe cineva, spune-i-o in asa fel incat sa nu o recepteze ca pe un refuz. 6. Daca poti sa construiesti ceva, nu distruge. 7. Daca poti, fii hotarat in ceea ce spui si ceea ce faci. 8. Daca devii celebru, ramai modest. 9. Daca esti nervos, nu-ti descarca nervii pe altii. 10. Daca faci o observatie, nu jigni.

luni, 12 septembrie 2011

Plagiem şi o ducem bine...


Moldovenii trăiesc cu otrava plagiatului în sânge.

Plagiatul se defineşte, conform DEX, ca fiind o “Operă literară, artistică sau ştiinţifică a altcuiva, însuşită (integral sau parţial) şi prezentată drept creaţie personală”. Originea etimologică a termenului se pare că provine de la latinescul plagiarius , care definea pe cei care răpeau oameni, pe care apoi îi vindeau ca sclavi. Astăzi, termenul de plagiat se referă numai la “răpirea” produsului intelectual al altei persoane, însuşirea bunurilor materiale purtând denumirea de piraterie.

Plagiatul reprezintă o formă gravă de fraudă, soluţia în majoritatea cazurilor fiind foarte simplă şi se referă la recunoaşterea paternităţii lucrărilor originale care au constituit baza documentării, prin specificarea exactă a sursei, recunoscând astfel, onest, meritul autorilor lucrărilor studiate. Deşi DEX oferă destul de clar definiţia, totuşi la "Atelierul Sergiu Prodan" acest subiect nu e pe înţelesul seniorilor.

Toată stima şi respectul pentru adevăratele valori culturale realizate de Dvs., dar recunoaşteţi că aţi dat-o în bară la capitolul publicitate.

"Atelierul Sergiu Prodan", unicul şi ultimul strigăt al secolului, care a realizat minuni în publicitatea de pe piaţa autohtonă.

Minunatul şi încântătorul Sergiu Prodan a reuşit într-un timp record să impresioneze prin talentul şi măiestria sa de a plagia mot a mot de la americani adevărate capodopere din lumea publicităţii. Şi, dacă în spotul publicitar "Good morning Moldova" a reuşit să se justifice printr-un text plasat pe blog afirmând, precum că spotul lui Reagan nu este altceva decât un spot de referinţă pentru toţi studenţii cu abilităţi a la Prodan, atunci, care ar fi argumentele în spotul copiat pentru o bancă din Republica Moldova, culmea, tot de la americani, sincer, nu prea văd ce scuză o să găsească. Evenimentul curios este însă că doar el, unicul şi irepetabilul plagiator a reuşit să îl ilustreze atât de bine şi să îl aibă drept protagonist pe nimeni altul decât premierul Vlad Filat, care s-a prezentat minunat şi foarte pozitiv. Dl. premier, indignarea mea e următoarea: "Chiar v-aţi văzut clona lui Reagan?" şi chiar " nu v-aţi dorit şi Dvs. un spot cu o ideologie şi un concept unic"?

Eh, şi de-ar fi doar V. Filat americanizat în stil Prodan, dar minunăţiile continuă la atelier, mai ceva ca în povestea cu peştişorul de aur! Maestrul a reuşit să americanizeze una din cele mai mari bănci din Moldova, şi anume Victoriabank, făcând-o clona unei bănci din SUA, "Bank of America", nu m-aş mira să o replaseze, şi să-i facă şi rebranding, poate o va denumi Viktoria Secret, doar sună tare şi destul de americăneşte.

Mai are Prodan încă câteva "planuri uragan", revine în cinematografie... După ce a realizat un film acum 9 ani, "Patul lui Procust", un film destul de bun aş zice, un film care ne transferă involuntar în perioada interbelică. Nemulţumit de aprecierea sa la justa valoare, supărat foc a renunţat sărmănelul să mai facă filme, însă, totuşi şi-a călcat pe inimă şi-şi mai încearcă odată norocul în cinematografie, că, poate, poate ia premiul de la Cannes. Însă pentru a realiza o altă capodoperă, a tot bătut pe la uşi de tot soiul ca să i se ofere susţinere financiară: de la Victoriabank, însă nu a găsit el susţinerea, chiar dacă a americanizat-o, dar uite la Moldova-Agroindbank i-a cântat cucu din faţă, da, da chiar Agroindbank i-a oferit acel ajutor financiar râvnit de Prodan. "Ce-i, "rebeata" vreţi şi voi spot ca la americani"? Prodan face, voi numai anunţaţi, uite de exemplu pentru Victoriabank a prelucrat exact la fel ca în spotul realizat de americani pentru Bank of America, cu aceeaşi melodie de fundal, aceleaşi uşi care au capacitatea de a se ridica: sus - jos, stânga - dreapta. Ce-i drept suferă sărmanul şi câteva cheltuieli financiare pentru a merge până la aeroport, port, şantier, echipe de salubrizare, la balet, şcoală, până la Malldova, deoarece doar aici avem uşi rotitoare fix ca în SUA, până la restaurant, şi tot aşa deschide, şi deschide, şi deschide uşi cu jumătate de neamuri din Moldova. Depunând atât efort, uneori chiar până la epuizare, pentru a demonstra publicului larg de câtă muncă a dat dovadă pentru un plagiat de succes. Slava Domnului că au şi moldovenii uşi ca în state, şi să spunem mulţumesc că se deschid şi la noi tot ca la americani.

Aşa că dragi compatrioţi, în curând renaşterea cinematografiei moldave va fi luată cu asalt de nimeni altul decât "Atelierul lui Prodan".

O altă informaţie "beton" vine în adresa studenţilor de la facultatea cu specialitatea în domeniul publicităţii: "Dragi studenţi! Dacă sunteţi ultimul an la facultate şi doriţi să fiţi şi voi cu apucături ultra americane, urmaţi următorul sfat: optaţi pentru tema oferită de facultatea de la USM: "Analiza lucrărilor publicitare semnate S. Prodan", ce-i drept trebuie să aplicaţi cât mai rapid, nu de alta, dar ar putea fi scoasă la licitaţie tema, deoarece aveţi despre ce scrie, mai puţin despre ce studia, deoarece, cam au tot spus americanii totul despre spot, ba chiar o lume întreagă a tot dezbătut subiectul". Deci, dacă ne gândim un pic, putem afirma că teza ar putea fi o clonă perfectă a materialelor word din internet.

Faza cea mai tare însă se îndreaptă direct către celelalte companii creatoare de publicitate. Şi aici apare întrebarea: "totuşi îşi mai au locul şi ele pe piaţa din RM?" după ce ne impresionează Prodan cu astfel de capodopere, lejer ar putea fiecare companie în parte, nespecializată în domeniul publicităţii, să-şi vândă marfa după modelul americos al lui Prodan, şi atunci care ar mai fi rolul unei companii creatoare de publicitate? Totuşi, efectele plagiatului sunt în detrimentul celor care depun muncă şi silinţă pentru a da culoare şi naştere unor idei, concepte, care de multe ori se creează într-un timp destul de îndelungat, iar timpul la rândul său costă bani, şi banii în RM deseori sunt un lux, iar după tehnica şi paşii lui "Sirioja" sunt mai simplu ca oricând de făcut. Dl Prodan, muncind în acest domeniu, depunând silinţa pentru a-mi obliga creierul să conceapă noi, şi noi, şi noi gheizere de creaţii, acuma chiar sunt indignată când aud că sunteţi cel mai bun regizor din ţară. Vă rog să îmi răspundeţi la o întrebare: "Cu cine aţi făcut concurenţă din companiile de domeniu existente în Republica Moldova?, sau şi aici bântuie fantomele!" din sursele pe care mi le permite creierul şi mâinile să le accesez, nu am întâlnit o porcărie mai mare decît capodoperele plagiate, iar, mai apoi, scoase la lumină de Atelierul Sergiu Prodan nici într-o altă agenţie, companie de publicitate atât din ţară cât şi din afară.

Mdea, că americoşi sau mai făcut moldovenii ăştea, nu în zadar vin cei de la Casa Albă şi ne ţin discursuri prin scuar, totul datorită şi mulţumită Dl. Sergiu. Să ne trăiţi şi să ne faceţi în continuare moldoveni cu apucături americane, plagiate. Iar ca omagiu, o să rugăm autorităţile să vă amplaseze lângă monumentul lui Ştefan cel Mare şi Sfânt, statuia libertăţii cu Prodan cel mic cu apucături made în SUA.

... şi totuşi, Good morning Moldov a! My name is Prodan şi vă deschid uşile spre viitorul Moldovei cu darul de a plagia în stil Prodan! Viva internetu, google şi youtube!

P.S. Condamn plagiatul, şi nu accept o astfel de atitudine şi mod denigrator de muncă.


plagiat http://www.youtube.com/watch?v=OSyQRw8xVCs

original http://www.youtube.com/watch?v=HvtPHlxmA7U&feature=related

plagiat http://www.youtube.com/watch?v=rB1zw-M0Rbw

original http://www.youtube.com/watch?v=EU-IBF8nwSY



Imagine şi mai convingatoare oferita de un cititor.

8 comentarii:

  1. oricum...a existat din totdeauna tendinta de a plagia.

    RăspundețiȘtergere
  2. asta e! insuficienta de specialisti, de creatie proprie etc., iar cei care se numesc specialisti intr-un domeniu uita ca mai sunt si oameni pe care de nas nu poti sa ii duci

    RăspundețiȘtergere
  3. sa presupunem, vine clientul la tine si iti spune: -vreau un "rolik" fix ashe!
    ce faci?
    il trimiti in p...?

    RăspundețiȘtergere
  4. Din punct de vedere etic, nu este in drept nimeni, absolut nimeni si nimic sa realizeze asemena pasi. Clientului trebuie sa i se explice cu argumente pe intelesul acestuia... si crede-ma Dl. Ciobanu ca nu e nimeni atit de dus cu pluta incit sa nu inteleaga, cu atit mai mult ca investeste pentru produsul finit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sa nu uitam ca in Moldova orice e posibil si permis....chiar si plagiatul....din pacate.....

    RăspundețiȘtergere
  6. oo....de ar fi numai fenomenul Prodan, Moldova trebuie curatita de astfel de microbi care altereaza societatea...

    RăspundețiȘtergere
  7. tare bravo pentru articol. succes in continuare. sper sa-ti aduca dividente.

    RăspundețiȘtergere
  8. mi-a placut mult articolul, bravo liuda, a evidentiat o tema de foarte mare actualitate care ar trebui sa ne puna pe ginduri. exista intr-adevar concurenta in republica moldova sau e totul monopolizat si nu mai este spatiu pentru tinere talente care ar putea contribui cu idei noi? daca nu se vor condamna astfel de fapte nu se da posibilitatea si spatiu celor care pot crea ceva inovativ si de valore made in moldova :)

    RăspundețiȘtergere